martes, 16 de marzo de 2010

Kexa Gutuna

Zuzendari agurgarri hori:

Leire Jauregibeitia Ansotegi naiz, Berria egunkariko ohiko irakurlea, eta betidanik erosi izan dudanez, asko minberatu ninduen atzoko alean argitaratu zenituzten deklarazio batzuk.

Zehatz-mehatz, Eitbko zuzendariari, Alberto Suriori, egin zenioten elkarrizketaz ari naiz hitz egiten. Bertan, orain erantsiko ditudan galderaren antzekoak zeuden.

Berria- Zer uste duzu Eitbko programazioari buruz?
A.S.- Oso konpletua dela uste dut; ume, gazte edota helduentzako askotariko esparruak eskaintzen ditugu, tartean saio moderno eta oso berritzaileak gehituz. Beraz, edozer hobetu badaiteke ere, Eitb ia perfektua dela esaten dizut.
Horrelako hainbat galdera agertzen dira elkarrizketan, aipatu ere egingo ez ditudanak, honekin oso argi geratzen baita nik azaldu nahi dudana.
Ez nago batere ados Alberto Suriorekin hainbat puntutan:

Umeen programazioa, adibidez. Orain dela zazpi edo zortzi urte ikusten genituen marrazki bizidun berdin-berdinak jartzen dituzte, eta batzuk, adibidez “ Doraemon” edo “Sin Chan” oso arrakastatsuak izan ziren garai batean, eta ez dut esaten ez direla entretenigarriak izango, baizik eta zerbait berria behar dugula geure umeentzako, azkenean kapitulu guztiak buruz dakizkigulako, bai umeek, bai gurasoek, eta hori ez da batere dibertigarria izaten txikienentzat. Azkenean, geratzen zaigun aukera bakarra gaztelaniaz dagoen beste edozein katetara aldatzea da, eta horri gehitzen badiogu euskara gero eta gutxiago erabiltzen dugula, umeek ez dute hizkuntza hau ondo hitz egiten jakingo.

Beste alde batetik, gazteen programazioaz hitz egiten du Suriok. Honek ere goitik beherako aldaketa bat beharko luke; adibidez, telesail berriren bat, edota beste mota bateko lehiaketaren bat, non parte-hartzaile eta ikusleak gazteak diren. Nire iritzia ez da aditu batena, ezta nahi ere, baina uste dut horrek erakargarriago egingo lukeela lehiaketa.

Azkenik, helduentzako programazioari buruz hitz egingo dut. Uste dudana zera da, goiz guztietan etxean geratzen diren pertsona nagusientzako programaren bat egitea, bai sukaldaritzaren ingurukoa edota tertulia saio horietako baten antzekoa; izan ere, formula horrek beste kate batzuei ikusle asko eman dizkie, eta oso ondo funtzionatuko luke Eitbn.

Amaitzeko, zera gehitu nahiko nuke. Alberto Suriorekin alderdi horretan ados ez banago ere, Eitb ez zait hain kate txarra iruditzen. Soilik, zenbait aldaketa behar dituela diot, eta horrek ikuslego gehiago erakartzea lortuko zuela.
Berriz ere eskerrik asko neure gutuna argitaratu izanagatik, eta espero dut zerbaitetarako balio izatea.